Nie daj się oszukać – o prawie ochrony konkurencji i konsumenta

prawo ochrony konkurencji i konsumenta

W okresie przedświątecznym, kiedy w ferworze zakupów nie zawsze zwracamy uwagę na szczegóły danego towaru, dość łatwo zostać oszukanym. Dopiero kiedy emocje związane z rodzinnymi spotkaniami opadają, to okazuje się, że nasz wymarzony prezent daleki jest od ideału. Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego niż zwrócić bubel. Niestety – bardzo często sami nie doczytamy tego, co napisane jest drobnym maczkiem i wplątujemy się w sytuację bez wyjścia…

Aczkolwiek nie zawsze musi tak być. Wszystkich konsumentów, czyli między innymi ciebie, obowiązuje bowiem prawo ochrony konkurencji i konsumenta. To na jego mocy można załatwiać sprawy związane z reklamacją, gwarancją, zwrotem towaru. Jeśli bardzo ci zależy na załatwieniu sprawy z nieuczciwym sprzedawcą, jeśli czujesz się oszukany i nie chcesz, aby twoja sprawa została zamieciona pod dywan, jak wiele innych tego typu, to warto zastanowić się nad zasięgnięciem rady u radcy prawnego.

prawo ochrony konkurencji i konsumenta
Na co dzień obowiązuje nas prawo ochrony konkurencji i konsumenta, które zabezpiecza nas przed oszustwami chociażby przy dokonywaniu zwykłych zakupów.

Jest on w stanie nie tylko sprawdzić, czy faktycznie, przysługuje ci prawo do zwrotu czy reklamacji, ale również poprowadzić sprawę do szczęśliwego finału, jakim będzie odzyskanie przez ciebie pieniędzy, czy wymiana trefnego towaru na nowy, począwszy od udzielenia ci porady, nawet po reprezentowanie cię w sądzie, jeśli doszłoby do takiej sytuacji.

Oczywiście, tego typu działania, z zaangażowaniem radcy prawnego, warto podejmować jedynie w przypadku towarów o naprawdę dużej wartości, których kupno poważnie nadszarpnęło wasze zasoby finansowe.